Giovedi 15 Novembre 2018
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Neuromarketing World Forum 2018

Il neuromarketing World Forum, annuale meeting organizzato da NMSBA, si svolgerà a Singapore dal 7 al 9 marzo 2018.

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  • Neuromarketing Digital Days 2018
  • Philip Kotler Marketing Forum 2018
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Data

Inizio: 07 marzo, 2018 Fine: 09 marzo, 2018
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Info Evento

  • forum
  • inglese
  • #NMWF
  • office@nmsba.com

Singapore ospita il Neuromarketing World Forum 2018, appuntamento annuale della Neuromarketing Science & Business Association (NMSBA), con una ricca agenda di interventi e numerosi protagonisti del settore. Una tre giorni che avrà inizio il 7 marzo con una pre-conferenza dal titolo “Introduction to Neuromarketing” a cura di Gemma Calvert: un intervento su tecniche e misuarazione dei risultati propedeutico alle attività che si svolgeranno nei giorni successivi. L’intervento della professoressa Calvert precede l’annuale meeting dei soci NMSBA, occasione in cui si riuniscono i gruppi di studio e viene dato il benvenuto ai nuovi associati.

Nel vivo del programma si entrerà invece giorno 8 marzo con la prima giornata del Neuromarketing World Forum con nove speech dalle 9.00 alle 16.00 e un’area dedicata agli espositori.

  • What (Neuro)Marketers Need to Know about Asia and the Asian brain – Gemma Calvert, Professor of Neuromarketing, Nanyang Business School, NTU, Singapore
  • How the Brains of Thai Shoppers Respond to Promotions – Ramanathan Vythilingam, Senior CMI Manager, Unilever & Satoshi Tsujimoto, Director and Neuroscientist, Nielsen Consumer Neuroscience
  • The Neuroscience of Creativity: Two Business Cases – Richard Silberstein, Chairman, Neuro-Insight
  • Natural Kinds or Conceptual Constructions: Determining Emotion Measurement – Paul Conner, Founder & CEO, Emotive Analytics
  • EEG-Based Emotion Recognition Algorithm – Natalia Galkina, Founder, stakeholder and CEO of “NeuroTrend” JSC
  • Best Practices for Building Emotional Attachment – Graeme Newell, President, 602 communications
  • Generating Brand Content Through Science – Andy Myers, Director, Walnut Unlimited
  • Consumer Neuroscience 2.0: From Brain Activity to Psychological Concepts – H. Steven Scholte, Co-founder, Director of R&D, Neurensics International; Associate Professor of Cognitive Neuroscience at University of Amsterdam; Head of Spinoza REC-L scan center
  • Neuromarketing Promises and Perils: Minimum Standards for Proper Practice – Duane Varan, CEO, MediaScience

Se la prima giornata del Neuromarketing World Forum 2018 era focalizzata sulla misurazione dei risultati e sull’esperienza del consumatore,  la seconda giornata pone l’accento su advertising e creatività.

  •  Neuroscience & TV Commercials: Cross-Cultural Marketing in Australia – David Hearn, Head of Communications Design, Dentsu Mitchell
  • Status of Neuromarketing Today – Elissa Moses, CEO, Neuro and Behavior Science, IPSOS
  • Stage, Cinema and Virtual Reality Compared – Elissa Moses, CEO, Neuro and Behavior Science, IPSOS
  • Bridging the Methods Gap in Understanding Advertising Effects on Social Media and Television – Julia Trabulsi, Researcher, Facebook Media Lab
  • The Effectiveness of 6-Second Video Ads – Peter Haslett, Head of Client Development, Realeyes
  • Music and the Consumer’s Mind – Bradley Vines, Director, Neuroscience Europe, Nielsen Consumer Neuroscience
  • Fancy Stores: Why They Evoke Shopper Desire – Roeland Dietvorst, Co-Founder and Scientifi c Director, Alpha.One
  • The Impact of Room Size in Retail – Arunika Pillay, Research Assistant, Culture Science Institute Nanyan Technology University
  • The Power of Fragrance: It’s Effect on Activation Level and Cognition – Tomasz Soluch, Research Director, Institute of Sensory Analysis (ISA)
  • Using fNIRS to Predict Purchase Decision-Making Behavior – Yener Girisken, CEO,ThinkNeuro
  • “Neuroforecasting”: Evidence, Mechanism and Implications – Vinod Venkatraman, Assistant Professor in Marketing, and Associate Director of the Center for Neural Decision Making at the Fox School of Business, Temple University

La novità di questa edizione del Neuromarketing World Forum è legata alla possibilità di accedere a un’area espositiva aperta a tutti coloro che sono interessati all’acquisto di servizi di neuromarketing e durante la quale ci saranno brevi interventi dedicati alle innovazioni del settore.

  • Consumer Neuroscience in Developing Markets: Insights into Africa
  • Bringing Neuroscience To Natural Settings
  • Automated Neuromarketing: Opportunities For Business
  • Optimizing the Neuromarketing Lab
  • The Role of Neuroscience in Sensory Testing
  • Emotional & Cultural Neuromarketing
  • Neuromarketing by NIRS

 

 

 

Maggiori info

Location

5 Fraser Street, Singapore, Singapore Hotel Andaz

Prezzo

1848,00Iva esclusa
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