seminario neuromarketing
Inizio: 25 settembre, 2017 Fine: 26 settembre, 2017
Google Calendar

Social Media Conference 2017

Quadriga's 10th International Social Media Conference, taking place September 25/26 2017 in Berlin, will focus on three important ...

convegno inglese
dennis.schultz@quadriga.eu

Werderscher Markt 13
Berlino

Quadriga Forum

990,00Iva inclusa

Social Media Conference 2017

Quello dell’influence è un tema particolarmente importante, soprattutto nel campo dei social media, e saperne comprendere i meccanismi offre una grande opportunità per le strategie di digital marketing. È giusto quindi porsi quesiti quali come integrare la figura dell’influencer nella propria strategia di mercato? Quali sono le regole da dover considerare per una garanzia di successo? In che modo affidarsi a tali figure?

Le risposte a queste domande saranno offerte durante un irripetibile evento che si terrà al Quadriga University’s: la decima edizione della Social Media Conference. La città di riferimento sarà Berlino, che diverrà ospite il 25 e il 26 settembre 2017 di una conferenza incentrata su “Influence – Innovate – Perform”, esplorando gli ultimi trends del momento e illustrando tutte le necessità da tenere in conto per offrire contenuti sempre nuovi e originali.

PROGRAMMA

Prima giornata – 25 settembre

08:45 AM Doors Open

09:30 AM Welcome and Introduction

09:45 AM Keynote “Future Focus: the six most powerful social media trends to come… and how brands can keep up”

10:15 AM MODULE I: Influencer Relations

10:15 AM Best Case “Influencer marketing execution of Unilever global brands on local level”

10:45 AM Break

11:15 AM Spotlight “The other side: the importance of authentic cooperation”

11:45 AM Best Case “How to integrate digital influencers into your brand strategy”

12:15 PM Lunch

01:15 PM Workshop – Introduction

01:30 PM Workshop I: Be(come) the measurement hero

  • Workshop II: Data democratisation: set your data free and create passion
  • Workshop III: Scaling content and social marketing in Europe
  • Workshop IV: Managing crisis communication on social media

03:00 PM Coffee Break

03:30 PM Workshop Session II – Repetition of the Workshops

05:00 PM Summing Up “Follow-Up Workshop Presentation”

06:00 PM Dinner

 

Seconda giornata – 26 settembre

07:00 AM SIGHTRUNNING

08:30 AM Doors Open

09:00 AM Welcome

09:15 AM MODULE II: Channels & Content

09:15 AM Best Case “It’s all about engagement: how Dublin Airport used social to humanise a faceless corporate”

09:45 AM Best Case “Because infrastructure companies can be cool on Instagram too”

10:15 AM Best Case “JB United: social, mobile & lots of video”

10:45 AM Coffee Break

11:15 AM Panel Discussion “Snapchat and Instagram stories: corporate usability of ephemeral content. Ineffective or an opportunity?”

12:15 PM MODULE III: Performance & Controlling

12:15 PM Best Case “SEO and social media — an underrated couple”

12:45 PM Best Case “Strategic monitoring: measuring success of social activities and leveraging data”

01:15 PM Conference Summary

© RIPRODUZIONE RISERVATA

Corsi Formazione

Tutti i corsi
Agenda EventiSocial Media Conference 2017
Iscrizione Newsletter Settimanale

Vuoi essere sempre aggiornato su ciò che avviene nel mondo del marketing e della comunicazione? Iscriviti alla newsletter di Inside Marketing

Acconsento ed ho letto Privacy Policy

Grazie per esserti registrato!

A breve riceverai una mail di conferma per attivare la tua registrazione.

Se non ricevi la mail di conferma, controlla nella cartella "posta indesiderata" ed aggiungi insidemarketing.it ai mittenti attendibili

In caso di problemi puoi contattarci all' indirizzo redazione[at]insidemarketing.it